Interessen for globale online markedspladser (GOMPs) er stigende – og med god grund!

COVID-19 har medvirket til et stigende fokus på salg via online markedspladser (GOMPs). Måske har du ingen erfaring med GOMPS eller måske har du stiftet lidt erfaring med dem? Lige meget, hvor du står ift. GOMPs, så er vi klar til at gøre dig klogere på dem.

Grafisk element

Vi sætter de kommende 3 måneder et særligt fokus på GOMPs.
Det gør vi blandt andet gennem en række webinarer med nogle af de mest omtalte GOMPs og gennem formidling af tips og tricks til at komme i gang med salg via online markedspladser.

Hvad er fordelene egentlig ved at sælge via en GOMP?
Mange virksomheder udnytter allerede i dag muligheden for at eksportere deres varer via online markedspladser, og for hver måned kommer flere virksomheder til. Ved at sælge dine varer via en GOMP kan du som virksomhed nemlig koble dig på markedspladsens veludviklede infrastruktur såsom kundestrøm, logistik og IT fremfor selv at skulle stå for det.

Det giver selvsagt nogle potentielle fordele for din virksomhed – f.eks. kan udgifterne til etablering af nye eksportmarkeder reduceres - ikke kun i forhold til at etablere sig på mere traditionel vis med lokal organisation, men også i forhold til etablering af egne selvstændige webshops.

Derudover giver GOMPs lettere adgang til nye kundegrupper, da de typisk har en høj kundestrøm og dermed høje omsætningshastigheder. I forhold til en lille økonomi som den danske kan der altså være tale om store eksportgevinster ved at udnytte GOMPs, som springbræt til den store verden.

Men hvilken GOMP skal du vælge, og hvordan kommer du i gang?
Nu har du mulighed for at deltage i vores webinarrække, hvor vi sætter fokus på de mest omtalte markedspladser.

Du kan tilmelde dig et eller flere webinar alt efter, hvad der passer dine behov. Find datoer og mere information om hver webinar her

Download en guide om Online markedspladser for fysiske produkter

Online markedspladser bliver en vigtig salgskanal i fremtiden. Derfor er det vigtigt, at du får kvalificeret viden om disse og værktøjer/metoder, så du kan træffe forretningsmæssige beslutninger om, hvorvidt du ønsker at anvende disse.

Derfor har Industriens Fond bevilget midler til CBS og DI handel for at gennemføre projektet 'E-eksport via online markedspladser'.

Ét af resultaterne er denne guide, der har til formål at skabe forståelse for online markedspladser og de grundlæggende begreber om disse.

Download guiden om Online markedspladser for fysiske produkter her

Redefined Fashion sælger via markedspladsen Boozt.com

Redefined_fashion_dekorativt_billede

”Corona-krisen er en stor mundfuld for os, og tilskuddet er afgørende. Det har givet tryghed og mulighed for at købe kvalificeret ekstern rådgivning, som vi ellers kunne være nødt til at spare væk. Med Erhvervshus Midtjylland bag os, fik vi hurtigt projektet søsat og var langt bedre rustet til at tilbyde kunderne et godt alternativ,” understreger Chalotte Kjær Bruun.

De to forløb med eksterne konsulenter er i den afsluttende fase. Undervejs har dialogen med kunderne, som spænder lige fra en gigant som Boozt.com til ejere af en enkelt butik, været tæt. Konceptet er forbedret på baggrund af deres feedback.

”Det er den helt rigtige strategi for os. Det er en langsigtet investering i fremtiden at give kunderne rabat og frihed til at se de nye kollektioner, når det passer dem. Den første kollektion, som er solgt på den nye måde, bliver pt leveret til kunderne, og tilbagemeldingerne er gode,” påpeger Chalotte Kjær Bruun.

Hvem står bag?

Erhvervshus Midtjylland i et samarbejde med DI Handel, CBS og projektet 'E-eksport via online markedspladser'

logoer-af-samarbejdspartnere

Sidst opdateret: 12.11.2020