Gå til sidens indhold

Indhold er hentet

Indhold er hentet

Privatlivspolitik

Det er Erhvervshus Midtjyllands målsætning at beskytte dine personlige oplysninger.

Indhold er hentet

Privatlivspolitik for hjemmeside, markedsføring, arrangementer, webinarer og forretning

Denne privatlivspolitik beskriver, hvordan Erhvervshus Midtjylland S/I behandler personoplysninger indsamlet via vores hjemmeside (inkl. hjemmesider administreret af Erhvervshus Midtjylland), digitale kanaler og services samt i forbindelse med tilmelding til arrangementer, events og webinarer.

Erhvervshus Midtjylland bruger kun personoplysninger i overensstemmelse med denne privatlivspolitik og de samtykker, du giver os, når du fx accepterer cookies, tilmelder dig nyhedsbreve eller registrerer dig til et arrangement eller webinar.
Hvis du er i kontakt med Erhvervshus Midtjylland i andre sammenhænge, vil en særskilt privatlivspolitik gælde. Du vil i så fald blive orienteret herom forud for behandling af dine oplysninger.

Hvad er personlige oplysninger?

Personoplysninger er enhver form for information, der kan identificere en person, fx navn, adresse, e-mail eller andre kontaktoplysninger. Som udgangspunkt kan du benytte vores hjemmeside uden at oplyse, hvem du er.
Hvilke data indsamler vi, og hvad bruger vi dem til?

Cookiedata

Når du besøger vores hjemmeside eller digitale kanaler, indsamler vi data om din enhed og din adfærd via cookies. Cookies giver os mulighed for at:
•    forbedre din brugeroplevelse
•    optimere indhold og teknisk funktion
•    udarbejde statistik
•    målrette markedsføring af vores ydelser, hvor du har givet samtykke

Du kan læse mere om vores cookies og opbevaringsperioder i vores cookiepolitik.

Cookiedata deles ikke med tredjeparter ud over de tekniske leverandører, der er nødvendige for driften af vores digitale løsninger.

Personoplysninger

Vi indsamler personoplysninger, når du:
•    tilmelder dig nyhedsbreve
•    udfylder formularer på vores hjemmeside eller sociale medier
•    tilmelder dig arrangementer, events eller webinarer
•    booker møde eller vejledning

De oplysninger, du giver os, kan omfatte navn, e-mail, virksomhedsnavn, telefonnummer, CVR-nummer og svar i formularer samt øvrige relevante oplysninger.

Når vi modtager dine oplysninger, kobles de med data indsamlet via cookies og med oplysninger i vores CRM-system (ESCRM). ESCRM anvendes af landets erhvervshuse, erhvervscentre, kommuner og udvalgte samarbejdspartnere.

Dine kontaktoplysninger kan også blive videregivet til Den Fælleskommunale Virksomhedskontakt Database (FVDB).

Vi kan desuden videregive oplysninger, hvor dette kræves ved lov.

Brug af sociale medier og overførsel til tredjelande

Ved aktiviteter på sociale medier (fx Facebook og LinkedIn) kan vi bruge personoplysninger til at måle effekt og målrette kommunikation. Overførsel til leverandører udenfor EU/EØS sker på baggrund af gyldigt overførselsgrundlag, fx EU-Kommissionens standardkontraktbestemmelser.

Formål og opbevaringsperioder

Cookies

Personoplysninger behandlet via cookies anvendes til at forbedre brugeroplevelsen og målrette kommunikation. Opbevaringsperioder fremgår af cookiepolitikken.

Nyhedsbreve

Oplysninger opbevares, indtil du tilbagekalder dit samtykke. Ved valg af branche slettes oplysningerne efter 1 år. Du kan altid afmelde via link i nyhedsbrevet.

Booking af møder eller vejledning

Oplysninger opbevares i op til 3 år fra seneste mødeaktivitet.

Tilmelding til arrangementer, events og webinarer

Vi behandler de oplysninger, du giver i forbindelse med tilmelding, for at kunne administrere og gennemføre aktiviteten.

Oplysninger kan, hvor det er nødvendigt, deles med:

•    relevante samarbejdspartnere,
•    medarrangører/medansvarlige,
•    oplægsholdere.

Delingen sker alene med henblik på planlægning, koordinering og gennemførelse af det konkrete arrangement, event eller webinar.
Dine personoplysninger slettes, når de ikke længere er nødvendige for formålet, og senest 6 måneder efter arrangementets, eventets eller webinarets afslutning.

I særlige tilfælde kan vi bede om oplysninger om allergier eller andre helbredsforhold, når det er nødvendigt for at kunne planlægge og gennemføre et arrangement, event eller webinar (fx forplejning eller særlige hensyn). Disse oplysninger er følsomme personoplysninger. Behandlingen sker alene på baggrund af dit udtrykkelige samtykke efter databeskyttelsesforordningens artikel 9, stk. 2, litra a.

Oplysningerne deles kun med relevante samarbejdspartnere, medarrangører/medansvarlige og oplægsholdere, hvor dette er nødvendigt for aktiviteten, og slettes senest 6 måneder efter arrangementets afslutning.

Brug af sociale medier og markedsføring

Oplysninger til brug for markedsføring via sociale medier opbevares i op til 3 år.

Lovkrav

I særlige tilfælde kan længere opbevaring være nødvendig for at overholde lovgivning, fx bogføringsregler.

Retsgrundlag

Vi behandler dine almindelige personoplysninger på følgende grundlag:

•    Samtykke (artikel 6, stk. 1, litra a)
•    Kontrakt (artikel 6, stk. 1, litra b)
•    Udførelse af en samfundsopgave (artikel 6, stk. 1, litra e)

Hvis vi behandler følsomme personoplysninger, sker dette alene på baggrund af dit udtrykkelige samtykke (artikel 9, stk. 2, litra a).

Dine rettigheder

Du har efter databeskyttelsesreglerne ret til:

•    indsigt
•    berigtigelse
•    sletning (i særlige tilfælde)
•    indsigelse
•    begrænset behandling
•    dataportabilitet
•    tilbagekaldelse af samtykke

Hvis du ønsker at gøre brug af dine rettigheder, kan du kontakte os via nedenstående kontaktoplysninger.

Hvem er dataansvarlig, og hvordan kontakter du os?

Erhvervshus Midtjylland S/I
CVR: 40084606
Åbogade 15, 8200 Aarhus N
Telefon: 70 22 00 76
E-mail: DPO@erhvervshusmidtjylland.dk