Indhold er hentet
Lie Gourmet er klar til mere vækst
Flere franske delikatesser til gavegrossister og gourmetbutikker er målet i Lie Gourmets ekspansionsstrategi. Den er resultatet af et vellykket SMV:Pro forløb.
Indhold er hentet
Marmelade, chokolade, olivenolie og andre delikatesser. Det har Caroline Lie Korsgaard altid slæbt med hjem fra Sydfrankrig, som hun tidligt tabte sit hjerte til.
Siden 2014 har hun solgt delikatesser fra Provence og udviklet sit eget brand Lie Gourmet. 170 forskellige produkter, som sælges i Danmark og på flere eksportmarkeder, er det foreløbig blevet til.
Halvdelen af omsætningen henter Lie Gourmet i bl.a. Norge, Island, Færøerne og Tyskland, og virksomheden er vokset med tre medarbejdere.
I øjeblikket er Caroline Lie Korsgaard ved at gøre virksomheden klar til yderligere vækst, for hun deltager i et SMV:Pro forløb med fokus på at få formuleret en ekspansionsstrategi.
”Jeg mødte et par gutter, som fortalte om et forløb i Erhvervshus Midtjylland med fokus på strategi. Det lød interessant, og derfor kontaktede jeg erhvervshuset, og det er jeg meget glad for”, siger Caroline Lie Korsgaard.
Indhold er hentet
Siden forløbet startede for et halvt års tid siden og indtil nu, hvor det er i den afsluttende fase, er strategien kommet til at stå stadig mere skarp.
”En langsigtet strategi vil hjælpe mig og medarbejderne i dagligdagen, hvis vi er på vej ud af det forkerte spor. Arbejdet med strategien betyder, at jeg allerede er bedre til at holde fokus på de vigtigste produkter og kunder”, fortæller Carline Lie Korsgaard.
Siden hun kontaktede Erhvervshus Midtjylland, har Caroline Lie Korsgaard jævnligt fået besøg af virksomhedskonsulent Helle Satake.
Helle bidrager med brugbare input og gode kontakter. Jeg har fået en sparringspartner, som er på min side, og det er rigtig, rigtig positivt. Hun kommer selv fra erhvervslivet og kender vores udfordringer. Det er et megaplus”, fremhæver Caroline Lie Korsgaard.
Med Erhvervshus Midtjyllands mellemkomst har Lie Gourmet deltaget i en messe i Norge, som blandt andet besøges af gavegrossister.
”Det fik vi meget ud af, for vi fik en god dialog med potentielle nye kunder. Norge er et nyt lovende marked for os, og vi er klar til at give den gas i 2023, hvor vi igen vil deltage i messen i Oslo”, påpeger Caroline Lie Korsgaard.
Som følge af SMV:Pro forløbet har hun nu ekstra meget fokus på kunder, der gerne vil give deres medarbejdere en gaveæske med lækkerier, som de kan samle familie eller venner om.
Og virksomheden pakker gaveæsker med tapas tilbehør som tapenader, dips og oliven i et stigende antal.
Lie Gourmet er fra Favrskov Kommune
Indhold er hentet
Book uforpligtende sparring
Hvad enten du har brug for sparring om strategi, salg, markedsføring, kapital, eksport, grøn omstilling, digitalisering eller noget helt andet, er vi klar til at hjælpe.
Det er både gratis og uvildigt - og koster kun din tid.
