Indhold er hentet
ExamVision etablerer digital kanal
Medfinansiering fra Erhvervshus Midtjylland til en foranalyse kortlægger hvordan ExamVision sætter strøm på salgskanalen for at sælge tre gange så mange lupbriller.

Indhold er hentet
En vækst på 50 procent i 2021 vidner om, at ExamVision er en virksomhed i rivende udvikling. De skræddersyede lupbriller, som virksomheden producerer på Samsø, sidder på næsen af tandlæger og kirurger i hele verden.
Virksomheden har forhandlere i 35 lande, men vil skalere op for at blive tre gange større i 2025 bl.a. ved hjælp af en digital kanal til at booste salget online. Antallet af medarbejdere har rundet de 60, og målet er 150 om fire år ifølge virksomhedens 2025-strategi.
Startskuddet til strategien var sparring med virksomhedskonsulent Jess Vorre fra Erhvervshus Midtjylland. Gennem processen har virksomheden fundet den helt rette private rådgiver, der har faciliteret hele strategiprocessen og nu er med i virksomhedens Advisory Board.
Det var en super god hjælp, og vi er nu i gang med at føre strategien ud i livet, for hvis vi skal lave tre gange så mange lupper som i dag, kræver det, at vi gør tingene på en ny måde”, siger Kristian S. Jensen, der er CEO og medejer af ExamVision.
Næste år bankes spaden i jorden til en tre gange større fabrik på Samsø, der skal stå klar i løbet af 2022. Den digitale kanal er et andet greb, som skal bidrage til at tredoble salget af lupbriller.

Indhold er hentet
Erhvervshus Midtjylland har medfinansieret en foranalyse med 90.000 ud af 350.000 kr., og det er ifølge Kristian S. Jensen en god start. Nu er virksomheden ved at tegne skelettet til den digitale kanal med hjælp fra Novicell. Derefter venter en samlet investering på ca. 1,5 mio. kr.
Det er ikke første gang virksomheden igangsætter udviklingstiltag, der er medfinansieret gennem Erhvervshus Midtjylland. Tidligere har ExamVision fået tilskud til automatisering af virksomheden gennem SMV:Digital.
”En effektiv måde at vokse så meget på for os, er ved at sætte strøm til vores salg og etablere en webshop med en digital kanal, hvor kunderne køber en skræddersyet brille uden nødvendigvis at være i fysisk kontakt med en af vores specialuddannede forhandlere”, understreger Kristian S. Jensen.
Den digitale kanal får et servicecenter med uddannede optikere, som rådgiver kunderne digitalt. Tanken er, at den online dialog kvalificerer den online ordre.
”ExamVision er lupbrillernes svar på en Porsche, og den lækkerhed skal vores lupbriller fortsat have. Vi sælger ikke en standard løsning, men en skræddersyet, som er 100 procent tilpasset kunden”, påpeger Kristian S. Jensen.
Med online bestilling af lupbriller til f.eks. en tandlæge i Mexico skal ExamVision stadig bruge nøjagtige mål og mange data, som sikrer, at lupbrillen passer helt præcist til hver enkelt tandlæge. Dermed kan han eller hun se eksempelvis rodkanalen knivskarpt og er i stand til at udføre perfekt tandlægearbejde.
ExamVision er fra Samsø kommune
Indhold er hentet
Skal vi også hjælpe din virksomhed?
Hvad enten du har brug for sparring om strategi, salg, markedsføring, kapital, eksport, grøn omstilling, digitalisering eller noget helt andet, er vi klar til at hjælpe.
Det er både gratis og uvildigt.
