ChefMade vokser eksplosivt

ChefMade vokser eksplosivt med vækstrater på 450 procent. Ikke mindst takket være en vækstindsprøjtning fra Erhvervshus Midtjylland. Kunderne er vilde med at blive kræset for af en kok fra en toprestaurant i deres eget køkken.

chefmade-case-1
Christoffer Tellefsen, medstifer og adm. direktør hos ChefMade

Antallet af kunder vokser i raketfart

Gennem halvandet år har ChefMade solgt restaurant-oplevelser til private hjem og til virksomheder som Tv2 og Microsoft. Flere og flere ønsker at kunne koncentrere sig om samværet med deres gæster, mens en professionel kok kreerer delikate retter.

Med få klik på portalen ChefMade.dk booker kunderne en kok fra en af de 200 håndplukkede restauranter, der gerne sender en af deres kokke ud til kunderne f.eks. i anledning af en fødselsdag, fest eller anden festivitas.

”Mange af kunderne er allerede gengangere. De er f.eks. startet med at booke en dejlig aften for veninderne, og så ringer de igen, når de skal giftes, fordi det har været en god oplevelse”, siger medstifter og adm. direktør Christoffer Tellefsen.

Udbytte af forløbet

ChefMade har fået hjælp til at skabe kendskab og øge trafik til deres nye website.

Erhvervshus Midtjylland har medfinansieret et rådgivningsforløb omkring optimering af website, viden om sociale medier og email-marketing. Forløbet har betydet, at chefmade.dk har skabt sig en stor lead database med potentielle kunder.

”Vi fik en vækstinvestering af Erhvervshus Midtjylland, som gav os mulighed for at købe strategisk rådgivning omkring optimering af vores website - og så kom væksten. Indsatsen har betydet, at chefmade.dk har skabt sig en stor lead database med potentielle kunder."

Christoffer Tellefsen, medstifter og adm. direktør hos ChefMade

En af Danmarks hurtigst voksende food-tech

Christoffer Tellefsen startede i februar 2017 ChefMade sammen med partneren Jacob Ebensen, der som kok har arbejdet på flere Michelin restauranter i Danmark og i udlandet. Deres forretningsidé var at give private mulighed for at have fuldt fokus på værtsrollen og få en kok fra en kvalitetsrestaurant ud til hjemmet til at klare alt fra lækre smagsoplevelser til rengøring af køkkenet. Og det er en stor succes.

ChefMade er en af de hurtigst voksende virksomheder indenfor food-tech virksomheder herhjemme. Og at stærke investorer med erfaringer fra just-eat.dk og hungry.dk er med i bestyrelsen.

Vækstinvestering til strategisk rådgivning

Iværksætterne henvendte sig hurtigt til Erhvervshus Midtjylland for at få hjælp til at få deres koncept ud til kunderne. En vækstinvestering fra Erhvervshus Midtjylland til at købe strategisk rådgivning og få viden om sociale medier og email-marketing sparkede for alvor ChefMade fremad.

”Vi er meget begejstrede for Erhvervshus Midtjylland. Det er blandt de bedst hjælpende hænder, vi overhovedet har fået, siden vi startede. Vores vækst skyldes også dem. Vi kan direkte tilskrive ansættelser af nye medarbejdere deres indsats”

Christoffer Tellefsen, medstifter og adm. direktør hos ChefMade

chefmade-case-2
Christoffer Tellefsen, medstifer og adm. direktør hos ChefMade

Der bliver arbejdet på nyt forretningsområde

Nu har den ambitiøse iværksætter Christoffer Tellefsen sammen med medstifter Jacob Ebensen rettet kikkerten mod udlandet.

Sidst opdateret: 16.05.2019