Cool-Coffee hitter med kold kaffe

For iværksættervirksomheden Cool-Coffee ApS i Viborg er Erhvervshus Midtjylland blevet et fast anker.

DEKORATIVT_BILLEDE


Kaffenørden Marco Wurgler er uddannet cand.merc. men har gjort hobbyen gennem mange år til en levevej, for han sælger koldbrygget kaffe i en blæksort flaske med firmanavnet Cool-Coffee skrevet i guld.

”Jeg har brygget speciel kaffe gennem flere år til mine venner, fødselsdage og fredagsbarer på universitetet. Indtil en af vennerne en dag spurgte: ”hvorfor smider du det ikke på flaske og sælger det”, fortæller Marco Wurgler.

Det fik ham i februar 2019 til satse på kaffen med virksomheden Cool-Coffee, som sælger mest i specialforretninger, men også online på virksomhedens hjemmeside.

Men pandemien er udfordrende for salg og likviditet i en tid, hvor sociale arrangementer er begrænset, og restauranter heller ikke køber mange flasker.

Til gengæld er salget på hjemmesiden vokset betydeligt i 2020. Ikke mindst fordi han har finpudset markedsføringen og hjemmesiden med hjælp fra Erhvervshus Midtjylland.

DEKORATIVT_BILLEDE

En af forhandlerne af Cool-Coffee anbefalede iværksætteren at kontakte Erhvervshus Midtjylland. Og virksomhedskonsulent i erhvervshuset Laila Mariann Hansen har siden været hans faste anker, som Marco Wurgler formulerer det.

”Jeg startede helt grøn og optimistisk. Og uden Erhvervshus Midtjylland ville jeg fortsat have famlet i blinde. Men mit kompetenceniveau i forhold til at drive virksomhed er hævet betragteligt. Laila er god til at stille kritiske spørgsmål”, fremhæver Marco Wurgler.

Med erhvervshusets mellemkomst har han haft en ekstern rådgiver til at forbedre markedsføringen.

”Jeg har fået indsigt i, hvad der virker på sociale medier, for selvom jeg kun er 28, har de aldrig interesseret mig. Nu er jeg klogere på min målgruppe, og det hjælper mig med opbygningen af mit brand, at jeg kan målrette Cool-Coffees kommunikation”, siger han.

Erhvervshus Midtjylland har også hjulpet Cool-Coffee med et tilskud fra SMV:Digital puljen.
En ekstern rådgiver i it-sikkerhed har toptunet og opdateret sikkerheden på hjemmesiden.

”Siden har jeg selv bygget op, og 25.000 kr. til en web-udvikler har givet mig råd til rette fokus mod it-sikkerhed og -lovgivning. Og nu har Cool-Coffee en sikker salgskanal direkte til forbrugerne”, siger Marco Wurgler.

Hans plan er at udvide med nye kaffe-produkter på den anden side af pandemien.

Læs mere om Cool-Coffee her

Cool-Coffee er fra Viborg Kommune

Få sparring på din virksomhed

Tag en uforpligtende snak med en af vores konsulenter. Vores sparring er gratis og uforpligtende - og vi tager altid udgangspunkt i din virksomheds konkrete behov.

Jeg vil gerne kontaktes

Sidst opdateret: 10.03.2021