12. mar: VÆKSTGRUPPE - Forstå dit salg - forstå dine kunder

Intet salg – ingen overlevende virksomhed. Så elementært kan det siges – men det kan være en udfordring at udføre.

vækstgruppe

Du vil med dette forløb på 4 halve dage, styrke din salgsstrategi, din forståelse for kunden og din egen rolle som sælger. Du vil derudover møde andre virksomheder, der kan give dig både netværk og stærk sparring. Generelt for alle fire dage: Dialogbaseret, interaktivt og praksisnært. Der skabes et fortroligt rum, hvor erfaringsudveksling, netværk og forretningsudvikling er naturlige elementer.

PROGRAM:
Dag 1 - Salg og kunderelationer

Vi skaber forståelsen for begrebet afsætning/salg, mål og strategi. Konkret skaber vi deltagernes salgs-DNA. Det gør vi ud fra værdier, holdninger og potentiale.
Vi udveksler erfaringer og forventninger - og sætter mål for din deltagelse.

Dag 2 - GO-To Market og salgsstrategi
Med udgangspunkt i teori og praksis, ser vi på markedet og kunderne før, under og efter salget.
Vi dykker ned i kold kanvas, netværk, personligt fremmøde, brochurer, social selling, kundereferencer og 5-trinsmodellen til salg over telefonen

Dag 3 - Det personlige salg - hvordan går du fra sælger til rådgiver?
Vi sætter fokus på dialogbaseret kommunikation. Lær at lytte, mens du sælger. Vi træner spørgeteknik med udgangspunkt i øvelser og ser på forskelle mellem ”new bizz” og eksisterende kunder.

Dag 4 - Dit virksomhedspitch
Vi træner virksomhedens korte og præcise pitch - så det huskes. AIDA-modellen introduceres, og vi træner kropssprog og fremtoning, så vi lærer at indtage rummet. Endelig laver vi beskrivelser af deltagernes salgsstrategi og målsætning samt evaluerer og definerer, hvordan deltagerne arbejder videre herfra.

Iværk_bund

Region Midt Socialfond

Sidst opdateret: 06.01.2020