Seminar: Undgå fælderne ved rekruttering af din næste medarbejder

Spar tid og undgå tab på fejlrekruttering! Undersøgelser viser, at det typisk koster mellem 200.000 og 600.000 at lave en forkert rekruttering af en funktionær. Deltag i dette seminar med fokus på de gode rekrutteringer. Vi tager en praktisk vinkel, så du med større sandsynlighed får tiltrukket og ansat de rigtige medarbejdere.

Seminar: Effektivt salg til det offentlige marked

Program

På seminaret bliver du klædt godt på praktisk til at lave gode rekrutteringer, så du undgår at spilde værdifulde ressourcer og skabe unødvendige frustrationer i virksomheden ved fejlrekruttering. Du bliver klogere på:

  • de forskellige måder at rekruttere medarbejdere på – fordele og ulemper ved de enkelte metoder, og et kvalificeret gæt på, hvad fremtiden bringer
  • jobprofiler, annoncer og hvordan du kan bruge det til at gøre reklame for din virksomhed (du får lejlighed til at arbejde med dine egne jobprofiler og annoncer)
  • afholdelse af gode jobsamtaler og at lave effektive reference checks (interview guides og skabeloner udleveres)
  • betydningen af personprofiler og test i forbindelse med ansættelser
  • rekrutteringsformer - hvad skal du som virksomhed være i stand til for både funktionærer og timelønnede
  • gode målrettede jobannoncer (skabeloner udleveres)
  • branding af virksomheden i forbindelse med en rekruttering (online markedsføring)
  • betydningen af on-boarding/opstart af ny medarbejder (idékatalog udleveres)

Seminaret arrangeres af Erhvervshus Midtjylland i samarbejde med Business Horsens og Vitus Bering Innovation Park.

Du kan deltage, hvis du har mellem 5-249 ansatte og vækstambitioner for din SMV. Dit CVR-nr. skal være over 3 år og registreret i region Midtjylland.

Seminaret er en del af ”Program for Virksomhedsudvikling”, administreret af Erhvervshus Midtjylland og finansieret af Region Midtjylland.

Tilbud til virksomheder med vækstpotentiale

Region Midt

Sidst opdateret: 03.07.2019