Seminar: Sådan får du succes med eksport

Få hjælp til, hvordan du realiserer dit potentiale og undgår faldgruberne.

Eksport

Kun 5-6% af danske virksomheder eksporterer, men de står for 37% af værditilvæksten, 25% af omsætningen og 26% af de ansatte. Potentialet i at eksportere er stort – det er faldgruberne også! Derfor giver det rigtig god mening for dig og din virksomhed at være strategiske og grundige, når I igangsætter eller videreudvikler eksport. På dette seminar får du en grundig forståelse for potentialet og faldgruberne i eksport, og du får mulighed for at lave en forretningsplan for din næste eksport.

Program

Dag 1

  • Hvad og hvordan laver du en strategisk plan for eksport – og hvorfor giver det mening at arbejde strategisk med eksport?
  • Eksportens DNA – hvad vil det sige at eksportere, og hvorfor er det ikke ”bare lige”.
  • Er din forretningsmodel - dine produkter, organisationen, produktiviteten, netværket og konkurrencekraften - stærk nok til eksport? Og hvordan bliver den det?
  • Hvordan får du for alvor gang i eksporten?

Dag 2

  • Hvilke markeder og kunder er mest relevante for din virksomhed?
  • Hvordan kommer du ind på et nyt marked? – forskellige indtrængningsformer og partnerskaber.
  • Hvis du er i gang med eksport, hvordan får du så det bedste udbytte af dine foreløbige indsatser?
  • Hvordan kommer du videre - fra strategiske overvejelser til eksekverbar plan.

Når du går hjem fra seminaret, har du en plan for, hvordan du kan få succes med eksporten – uanset om du allerede er godt i gang, eller du står foran din første eksport. Du ved, hvilke markeder der er mest relevante for din virksomhed, og mulige indtræningsformer du kan gøre brug af. Og det bedste af det hele er, at du er skarp på, hvordan du kommer videre fra dine strategiske overvejelser til en eksekverbar plan, så du er klar til at gå i gang.

Seminaret arrangeres af Erhvervshus Midtjylland og gennemføres af Pluss Leadership.

Tilbud til virksomheder med vækstambitioner

Region Midt

Sidst opdateret: 27.11.2019