Fra spisested til Gastro brand

Turister og gæster tiltrækkes i stigende grad af lokale madoplevelser og gastronomi. Restauranter med Michelin anerkendelser, madfestivaller og madmarkeder vinder frem over hele landet, og er i stigende grad blevet trækplastre for turister fra både ind- og udland.

mad

Vil du sætte dit spisested på landkortet, tiltrække flere kunder og sikre den gode madoplevelse? Så er dette forløb noget for dig – og vi giver seminaret ”et ekstra krydderi” og supplerer med viden om brug af lokale fødevarer og bæredygtigt madkoncept.

På seminaret vil du opleve et skræddersyet program, som vil give dig en solid basisviden til at udvikle dit spisested. Vi introducerer nogle enkle værktøjer til at udvikle en stærk brand platform omkring spisestedet og klæder dig på til at tage de rigtige valg i forhold til produkt, kundeoplevelse og markedsføring, som er med til at gøre spisestedet til et Gastro brand.

Du får bl.a. svar på følgende:

  • Hvad er trends og krav til spisesteder nu og i fremtiden?
  • Hvordan udvikler jeg den rigtige brandplatform for mit spisested?
  • Hvor ligger forretningsmuligheden og min unikke brand position?
  • Hvad betyder dette for den oplevelse, jeg giver gæsterne?
  • Hvad betyder det for min prissætning?
  • Hvad betyder det for, hvordan jeg kommunikerer mit spisested?
  • Hvilke mediekanaler skal jeg bruge for at tiltrække nye attraktive gæster?

Du bliver stillet en individuel hjemmeopgave mellem de to seminardage. Du vil få sparring og rådgivning fra personer med praktisk erfaring inden for kommercielt arbejde, herunder HoReCa-området.

Du får ligeledes konkrete værktøjer, indsigter og sparring i, hvordan du opbygger et stærkt brand, og hvilke vigtige vinder-valg, der skal tages for at få succes i det kommercielle arbejde med at gøre spisestedet til et Gastro brand med en unik kundeoplevelse.

Seminaret henvender sig til ejere/ledere af spisesteder og køkkenchefer. Vi anbefaler at deltage sammen for at opnå synergi i jeres spisested, når seminaret er gennemført.

Dag 1 (5. marts) finder sted på Skarrildhus ved Kibæk, som i en årrække har arbejdet målrettet med sit bæredygtige madkoncept. Vi lader os inspirere af den spændende fortælling.

Dag 2 (16. marts) finder sted hos Gårdbutikken Månsson i Brande, som er en af Danmarks største grønsagsproducenter. Du tilbydes en spændende rundvisning efter seminardagen.

Seminaret arrangeres af Erhvervshus Midtjylland i samarbejde med VisitHerning og Ringkøbing-Skjern Erhvervsråd og forløbet gennemføres af Kombination.

Tilbud til virksomheder med
                     vækstambitioner

Region Midt

Sidst opdateret: 27.01.2020