Fra retail til e-tail – etablering af en digital strategi

Fremtidens vigtigste afsætningskanal er digital. I dag starter 95% af alle køb online på den ene eller anden måde. Det kan være online søgning, screening og prissammenligning, som alle i højere grad er blevet en fast del af kunderejsen. Men hvordan kan du imødekomme denne udvikling? Kom med på todagesseminar med os og bliv klogere.

Seminarer

Kunderne bruger mere og mere tid online – og derfor er det vigtigt, at man som virksomhed tager højde for dette. Det betyder også stagnerende salg i retail pga. stigende online salg. Hvordan kan man som virksomhed imødekomme denne udvikling og selv starte sin digitale rejse? Hvilke facetter af din forretning kan du med fordel digitalisere? Det spørgsmål afhænger af din digitale strategi.

På dette todagesseminar tager vi udgangspunkt i din virksomhed, din branche og dine potentielle kunder. Vi giver dig konkrete værktøjer, så du er bedre rustet til at starte din rejse fra retail til e-tail.

Program

  • Forretningsmodellering med Business Model Canvas: Nye trends og brugerbehov gør, at virksomheder konstant skal udvikle sig. Business Model Canvas er blandt de bedste værktøjer til at udvikle og optimere de elementer, som samlet giver din virksomhed succes.
  • Value and brand propositions: Hvilken værdi ønsker du at skabe for kunder gennem dine produkter og services. Hvorfor skal kunden købe et produkt eller service hos din virksomhed fremfor hos dine konkurrenter?
  • Vigtige overvejelser i forbindelse med etablering af en digital strategi. Det er vigtigt, at strategien tilgodeser alle interessenter, er forankret i organisationen, tager højde for jeres ressourcer, og at det bliver et sammenhængende pejlemærke for hele jeres samlede forretning.
  • Det digitale strategihjul og digital SWOT: Et værktøj til at udarbejde din digitale strategi

Du får stillet en individuel hjemmeopgave mellem de to seminardage. Du kan forvente sparring og vejledning fra personer med praktisk erfaring inden for kommercielt og online arbejde med succesfulde brands. Du får ligeledes konkrete værktøjer, indsigter og sparring i, hvordan man arbejder og forankrer en digital strategi, og hvilke vigtige valg, du skal træffe for at få succes online.

Todagesseminaret henvender sig primært til ejere/ledere/mellemledere i SMV virksomheder, der i dag primært beskæftiger sig med retail som sin primære salgskanal.

Seminaret arrangeres af Erhvervshus Midtjylland i samarbejde med Business Horsens og Vitus Bering Innovation Park.

Tilbud til virksomheder med
                     vækstambitioner

Region Midt

Sidst opdateret: 27.08.2019