FN’s 17 verdensmål for bæredygtig udvikling

FN’s 17 verdensmål for bæredygtig udvikling giver virksomheder et større formål og et nyt konkurrenceparameter. Men hvad er historien om målene? Hvad betyder de for vores fælles fortælling? Hvilke muligheder giver de for din virksomhed, og hvordan kan du både bidrage til og drage nytte af de 17 verdensmål?

topbanner-fns-verdensmaal

Markedets spilleregler ændrer sig, og vinderne er dem, der forstår og kan drage fordel af de nye spilleregler. I løbet af seminaret sætter vi fokus på de verdensmål, der umiddelbart påvirker de fleste danske virksomheder, nemlig bæredygtige indsatser og cirkulær økonomi. Bæredygtighed og cirkulær økonomi er ikke bare grønne begreber. Når først vi forstår begreberne, så påvirker de vores måde at tænke og agere på, vores strategier og handlinger, samt designet af vores produkter og ydelser.

Agenda

Dag 1:

  • Hvad handler FN’s verdensmål om?
  • Hvilke muligheder opstår, når bæredygtighed og cirkulær økonomi bliver et markedskrav?
  • Hvordan har andre SMV’er arbejdet med bæredygtighed og cirkulær økonomi?
  • Eksempler: Hvordan styrker (eller starter) en SMV sin indsats med bæredygtighed og cirkulær økonomi?
  • Metoder til at afdække, hvilke verdensmål der er
  • relevante at arbejde med, og hvordan der kan arbejdes med cirkulær økonomi?
  • Eget arbejde med verdensmålene og cirkulær økonomi. De tre uger mellem seminardagene giver dig mulighed for at drøfte resultatet og ideerne fra første seminardag i virksomheden, og dermed få konkretiseret hvilke emner, der skal arbejdes videre med på anden seminardag.


Dag 2:

  • Metoder til at få bæredygtighed og cirkulær økonomi ind i strategien, og til at komme fra idé til handling.
  • Forandringsledelse – hvordan skaber du opbakning i virksomheden?
  • Rapportering og markedsføring af den grønne indsats.
  • Eget arbejde med verdensmålene og cirkulær økonomi.
  • Hvor er hjælpen til det videre arbejde?

På seminaret får du idéer til indsatser, som kan styrke din virksomhed. Vi hjælper dig med at konkretisere dine tanker og idéer, så du kan komme i gang og i mål med den faktiske indsats. Væsentligt er: at få dine indsatser med verdensmålene ind i strategien og sætte mål for handlingen, at udvikle værdikæden til at kunne realisere indsatsen, at kunne måle og dokumentere fremdriften og resultaterne. Og ikke mindst at aktivere hele fortællingen i markedsføringen.

Seminaret arrangeres af Erhvervshus Midtjylland i samarbejde med Erhvervsrådet Herning & Ikast - Brande og gennemføres af Provice.

Tilbud til virksomheder med
                     vækstambitioner

Region Midt

Sidst opdateret: 20.12.2019