Vækstgruppe: Messe- og salgstræning til IFAT messen om waste management - få det optimale ud af messer og udstillinger

Investerer din virksomhed mange penge og ressourcer i deltagelse på messer og eksportfremstød i ind- og udland uden at få det optimale udbytte af anstrengelserne? For mange virksomheder kan det tilskrives mangel på planlægning, forståelse for salgsprocessen eller manglende opfølgning på potentielle kunder efter messer. Vil du udvikle din messedeltagelse, så kan denne vækstgruppe være noget for dig!

topbanner-messe-salgstraening

Messedeltagelse er effektivt til at skabe kundekontakt og udbrede kendskabet til din virksomhed og din målgruppe. Det kræver en målrettet indsats både før, under og efter messen, hvis din virksomhed skal have det maksimale ud af deltagelsen, og i løbet af dette forløb vil du få grundlæggende værktøjer til optimering og gennemførelse af messebesøg, så det bliver en succes, og salgsmål kan opfyldes.

Formålet med at deltage i vækstgruppen er netop at udvikle og planlægge din virksomheds deltagelse på messer samt salgs- og eksportfremstød med henblik på at få størst mulig udbytte af salgsindsatsen. Det er målrettet virksomheder, der arbejder indenfor affaldshåndtering, recycling og grønne teknologiløsninger. Leverandører, underleverandører, service m.v.

Forløbet er rettet mod markedsbesøg på IFAT - World's Leading Trade Fair for Water, Sewage, Waste and Raw Materials Management den 4.-8. maj 2020.

Arbejdet i vækstgruppen tager udgangspunkt i, hvad der konkret kan arbejdes med - før – under – og efter messen for at optimere salget, herunder:

  • Hvilke metoder og værktøjer kan tages i anvendelse
  • Udvikling af individuelle konkrete planer for deltagelse på messe– og salgsfremstød
  • Personligt salg
  • Kundeprofiler
  • Salgsopfølgning
  • Evaluering af messedeltagelsen

Forløbet veksler mellem fælles seminarer og individuelle forløb. Seminarerne er primært af informativ art, mens den individuelle sparring har fokus på at udvikle og optimere sælger performance og salgsindsatsen på messer. Der arbejdes med det personlige salg og planlægning af din virksomheds næste messedeltagelse.

Forløbet arrangeres af Erhvervshus Midtjylland og gennemføres af Griffin People.

Tilbud til virksomheder med vækstambitioner

Region Midt EU regionalfondslogo

Sidst opdateret: 07.11.2019